Du har inga produkter i din varukorg.

Vanliga frågor

Hur returnerar eller byter jag vara? 
Vid eventuell retur måste ni kontakta PGM före du skickar tillbaka några varor. Returtransport sker på kundens ansvar och på dennes bekostnad. Ej lagervara eller beställningsvara kan tyvärr inte returneras. Retur av smutsig och/eller använd vara accepteras inte.
Du kan meddela din retur genom att fylla i ett formulär som du klickar här. 

Hur gör jag om jag har fått fel vara? 
Har du fått fel artikel skickad till dig eller om varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundtjänst på kundtjanst@pgm.nu eller telefon 08-50 162 100.

En vara är slut i lager hos er – Kommer den in igen och när? 
För att veta mer exakt när en vara är tillbaka lager igen, kontakt kundtjänst. Du kan beställa produkter som ej finns i lager. Dessa läggs som en restorder och levereras ut när de kommer in på lager igen.

Har min beställning gått igenom? 
Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta. 
1. När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken ”Din order”. 
2. En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna e-postadress. 
3. Du kan se din order under ”Mitt konto” när du är inloggad.

Kan jag byta leveransadress efter det att beställningen har lagts? 
Om vi inte hunnit skicka iväg din order, så gör vi alltid vårt bästa för att kunna ändra adress. Skicka då ett mail till vår kundtjänst på kundtjanst@pgm.nu och skriv ”Fel leveransadress” i ämnesraden. Skriv sedan ditt ordernummer och den rätta adressen i mailet så kommer vi att bekräfta din ändring när den gjorts.

Hittar du inte svaret på din fråga nedan, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via telefon, e-post eller vår live-chatt.
Se vår kontaktinformation här. 


Kan jag lägga till/byta varor på min order som redan är gjord? 
Om vi inte hunnit skicka iväg din order, så gör vi vårt bästa för att justera din beställning. Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp.

När skickas min beställning? 
Alla beställningar som kommer in till oss innan kl 16.00 en arbetsdag skickas samma dag ditt lager för packning (förutsättning är att varorna finns i lager). Inom Sverige tar det 1-3 arbetsdagar. Vid ej lagerförda produkter eller beställningsprodukter är leveranstiden ca 7-10 arbetsdagar.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag då?
Om du glömt ditt lösenord är det lätt att skaffa ett nytt. Klicka bara på "Mitt konto" längst upp i högra hörnet på hemsidan och sedan "Logga in". Du kommer att se texten "Glömt lösenord". Klicka på texten och fyll i din e-postaddress. Ett nytt lösenord skickas till din e-postadress direkt! 

Hur skaffar jag mig ett eget konto?
Det är jättelätt! Klicka bara på "Mitt konto" längst upp i högra hörnet på hemsidan och sedan "Registrera" och fyll i informationen som krävs.
Ser du ingen länk som heter "Registrera"? Då kan det vara så att den är avstängd i din webbutik. Kontakta Kundtjänst för mer information.

Hur mycket kostar frakten?
Frakten styrs efter vikten på det du handlar och antal kolli. Vi skickar med Postens DPD Företagspaket 16.00.
Frakten faktureras tillsammans med dina beställda varor. 

Mått och vikt: Längd 1,5 m, bredd 0,7 m, höjd 1,15 m. För kollin längre än 1,2 m tillkommer en avgift på 116 kr exkl. moms.
Frakt beräknas med 280kg/m³.
Alla priser är exkl. moms.
Adressering till boxadress extra avgift 50 SEK.

Nedan visar fraktpriser per kolli:

KG*
PRIS
0-1
102 SEK
1-3
118 SEK
3-5
144 SEK
5-10
169 SEK
10-15
186 SEK
15-20
206 SEK
20-25
220 SEK
25-30
234 SEK
30-35
249 SEK
Pall
1283 SEK
1/2Pall
1026 SEK

* Verklig eller volymberäknad vikt.